Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşme Bilgilerinin e-Birlik Sisteminde Yer Alan Hizmet Sözleşme Bilgileri ile Kontrolü ve Güncellenmesine İlişkin Duyuru


      Bilindiği üzere, Başkanlığımızca 15 Şubat 2021 tarihinden itibaren, https://intvrg.gib.gov.tr/ adresinden Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesi bilgi girişi esnasında, girişi yapılan hizmet sözleşmesi bilgileri online olarak, e-Birlik Sisteminde bulunan hizmet sözleşmelerine ait bilgiler ile teyit edilmeye başlanmıştır.

      15 Şubat 2021 tarihinden önce düzenlenerek Başkanlığımız sistemlerine girişi yapılan sözleşmelerde yer alan hizmet sözleşmesi bilgilerinde hatalı kayıtlar olduğu tespit edildiğinden, bu tarihten önce sisteme girilmiş olan sözleşmelerin güncellenmesi ihtiyacı doğmuştur. Bu nedenle meslek mensuplarının internet vergi dairesi sisteminde Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesi düzenlerken beyan ettiği “Hizmet Sözleşmesinin Tarihi” ve “Hizmet Sözleşmesinin Numarası” bilgilerinin güncellenmesi gerekmektedir.

      Güncelleme işlemi için “https://intvrg.gib.gov.tr/” adresinde yer alan “e-Beyanname Yetki Bilgileri” sekmesi altındaki “Geçerli e-Beyanname Sözleşmeleri Listesi” bölümüne girilerek “Hizmet Sözleşmesinin Tarihi” ve “Hizmet Sözleşmesinin Numarası” bilgilerinin kontrol edilmesi, TÜRMOB sistemlerinde yer alan hizmet sözleşmesinin formatına uygun hale getirilerek “Güncelle” butonuna basılması yeterlidir.

      01 Ocak 2022 tarihinden itibaren Başkanlığımız sistemlerinde yer alan Elektronik Beyanname Aracılıkve Sorumluluk Sözleşmesi bilgileri ile TÜRMOB sistemlerinde yer alan sözleşme bilgileri kontrol edilerek beyannameler alınacaktır.Beyanname gönderilmesi sırasında gecikme yaşanmaması için son günlere kalmadan gerekli kontrollerin ve güncellemelerinyapılması önem arz etmektedir. Duyurulur.

16.11.2021

Kaynak:GİB